
Pech of schade onderweg? WhatsApp met de Nh1816 Alarmcentrale! (alleen verzekerde NH1816)
Vanaf nu kunnen verzekerden in noodsituaties ook via WhatsApp contact opnemen met de Nh1816 Alarmcentrale. De WhatsApp button is te vinden in de VerzekeringApp, en is te gebruiken in gevallen van pech of schade onderweg (Automobilistenhulp). Voor andere noodsituaties verzoeken wij om telefonisch contact op te nemen met de Nh1816 Alarmcentrale.
Waar vind ik het WhatsApp noodnummer?
Het WhatsApp noodnummer is uitsluitend toegankelijk voor Nh1816 verzekerden via de VerzekeringApp. De knop komt tevoorschijn bij het drukken op het noodnummer via het inlogscherm, de homepagina of via de adviseurspagina.

Hoe het werkt?
Bij het klikken op de knop opent WhatsApp op een telefoon (of tablet). Een standaard bericht "Ik heb hulp nodig." staat automatisch klaar om te versturen. Vervolgens worden een aantal verificatievragen gesteld, zoals:
-
Gaat het om een nieuw of bestaand schadedossier?
-
Wat is uw naam?
-
Wat is uw geboortedatum?
-
Wat is uw kenteken?
Na het beantwoorden van de standaardvragen wordt men direct in contact gebracht met de eerstvolgende beschikbare hulpverlener.
Nieuwste versie
Het WhatsApp noodnummer is alleen beschikbaar in de nieuwste versie van de VerzekeringApp. Raadpleeg de Google Play Store of Apple store voor het updaten van de VerzekeringApp. Op de Mijn-Polissen omgeving stellen we het WhatsApp noodnummer vooralsnog niet beschikbaar.